Creativiteit maakt Iris Ligterink tot vrijwilliger van het jaar bij Space Station

ZIERIKZEE –  Iris Ligterink is één van de meest creatieve medewerkers aan de toneelworkshop van Space Station in Zierikzee. Reden genoeg om haar uit te roepen tot vrijwilliger van het jaar, aldus coördinator Ariene van Westen.

Ze kreeg een oorkonde en een mooie bos bloemen voor haar inzet. Iris is in november ook te zien in een aflevering van het BNN/Vara-programma Typisch Renesse. Space Station is bedoeld voor (jong)volwassen met een meervoudige beperking. De stichting ontwikkelt sinds 2004 theater in een decor waarin licht een sleutelrol speelt. De talenten van de deelnemers staan daarbij centraal.

Marcel Modde 10-06-20, 12:23 Bron: PZC

Tijdens een teambijeenkomst van Stichting Space Station is Iris Ligterink uit Renesse uitgeroepen tot vrijwilliger van het jaar. Dat gebeurde bij de presentatie van het jaarverslag “Een leerweg met lichtpunten”, waarin de hoogtepunten uit het jaar 2019 belicht worden.  Stichting Space Station verzorgt maandelijks toneelworkshops voor (jong)volwassenen binnen de EMB-groep, mensen die een ernstig meervoudige beperking met zich meedragen. Deze afkorting heeft  voor de organisatie een andere betekenis gekregen door de landelijke beweging Ik ga EMB. Daarin staan de letters voor Elke Mogelijkheid Benutten. Space Station, actief in Zeeland sinds 2004, schaart zich in die beweging. De workshops worden op school gegeven, in Pieter Zeeman in Zierikzee. Voor het nieuwe schoolseizoen zoekt de organisatie (wel)doeners en denkers om mee te werken aan de organisatie en uitvoering van de workshops.  Speciaal voor de zestien Space studenten schreef de landelijk bekende dichter Hans Bouma het gedicht ‘Spelen wij’  dat voor het eerst gepubliceerd wordt in het jaarverslag.  Iris Ligterink maakt deel uit van de Space crew en ontving een oorkonde voor haar creatieve inzet. Ze werd daarbij gefilmd door BNN/Vara die haar volgt voor het programma Typisch Renesse dat in november 2020 via de NPO wordt uitgezonden.(foto Joke Bot)

Bron: Wereldregio

Comments are closed.