Stichting Space Station genomineerd voor Lokale Vier Vrijheden Awards

ZIERIKZEE – De stichting Space Station in Zierikzee is genomineerd voor de Lokale Vier Vrijheden Awards. De prijs is gekoppeld aan de internationale Four Freedoms, die om de twee jaar in Middelburg worden uitgereikt.

De Lokale Vier Vrijheden gaat naar Zeeuwen (mensen of organisaties) die iets bijzonders doen voor de samenleving. Space Station is genomineerd in de categorie vrijwaring van gebrek. Eerder werd al bekend dat Little Free Pantry, Willy Wonka Villa, de Delta Ride for the Roses en Kleding Gratis voor Iedereen ook meedingen naar die prijs. De winnaar wordt 16 mei bekend gemaakt.

Space Station is een toneelschool voor (jong)volwassenen met een ‘diepe intellectuele beperking’. Twee keer per week worden workshops geven in Zierikzee, vertelt de coördinator van Space Station, Ariene van Westen. De huidige zestien deelnemers komen uit Zierikzee, Goes en Vlissingen. De workshops eindigen standaard met soep uit het restaurant van de Pontes Pieter Zeeman als onderdeel van de Proeverij.

Omdat de organisatie overstapt naar een nieuwe structuur, is Space Station op zoek naar creatieve duizendpoten om te helpen. ,,Mensen die muziek kunnen maken tijdens de workshops, spelmakers, iemand die bedreven is met de techniek of decorbouw”, licht Van Westen toe. ,,Onze kerngroep bestaat uit zes vrijwilligers. We willen de organisatie nu graag wat uitbouwen.”

Belangstellenden kunnen mailen naar info@stichtingspacestation.nl of bellen met Ariene van Westen: 06-49949826.

Marcel Modde 14-04-18, 14:11 Laatste update: 15-04-18, 08:42 Bron: PZC

Comments are closed.